تیم فوتبال استقلال ایران با برتری 3 بر یک مقابل الریان قطر وداع آبرومندانه ای از لیگ قهرمانان آسیا داشت.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، آبی پوشان کشورمان از ساعت 21 امشب (چهارشنبه) در دیداری تشریفانی از گروه A لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران میزبان الریان قطر بودند.
 
نماینده ایران که سابقه 2 بار قهرمانی در آسیا را دارد در حضور تماشاگران انگشت شمار خود این دیدار تشریفاتی را با گل های کبه(2 گل) و محمد قاضی به سود خود پایان داد تا با هفت امتیاز و ایستادن در رتبه سوم جدول رده بندی، وداع آبرومندانه ای از فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.
 
این درحالی است که استقلال فصل گذشته تا مرحله نیمه نهایی این رقابت ها پیش رفته بود.
 
در دقیقه 26 این دیدار مدافع الریان با تکلی خطرناک، «محمد قاضی» را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا داور اعلام پنالتی کند.
 
«آرش برهانی» که در این دیدار کاپیتان استقلال است با ضربه ای ضعیف توپ را به دستان دروازه بان مهیمان کوبید تا استقلال بهترین فرصت گلزنی را از دست دهد.
 
هرچند بازیکنان استقلال روی توپ های ارسالی چند فرصت مناسب گلزنی به دست آوردند اما در نهایت نیمه نخست با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.
 
در دقایق پایانی نیمه نخست، «مهرداد اولادی» مهاجم استقلال به دلیل مصدومیت جای خود را به «کبه» داد.
 
در نیمه دوم استقلال ایران حملات بیشتری را روی دروازه میهمان خود تدارک دید و در دقیقه 33 توپ ارسالی «پژمان نوری» با ضربه «کبه» دروازه الریان قطر جای گرفت.
 
در دقیقه 59 ضربه ارسالی «ایمان مبعلی» در یک رفت و برگشت به «محمد قاضی» رسید که این مهاجم با ضربه ای دیدنی گل دوم استقلال را به نام خود ثبت کرد.
 
کبه مهاجم استقلال در دقیقه 72 با فراری زیبا گل دوم خود و سوم آبی های ایران را به ثمر رساند اما خوشحالی زشت و زننده ای را پس از گل انجام داد.
 
در دقیقه 82، «فهدخلفان البلوشی» با فرار از بین مدافعان استقلال یکی از گل های خورده الریان قطر را جبران کرد.
 
در دیگر دیدار همزمان این گروه تیم های از پیش صعود کرده الجزیره امارات و الشباب عربستان به مصاف هم رفتند که در پایان نماینده عربستان به برتری 2 بر یک دست یافت تا مقتدرانه صدرنشین شود.
 
**جدول رده بندی گروه A:
 
1-الشباب عربستان/15 امتیاز (صعود به مرحله یک هشتم نهایی)
 
2-الجزیره امارات/10 امتیاز(صعود به مرحله یک هشتم نهایی)
 
3-استقلال ایران/ 7 امتیاز(حذف از مرحله گروهی)
 
4-الریان قطر/ 4 امتیاز(حذف از مرحله گروهی)
/2759/